Αρχική ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Το άχρηστο υφ/υπουργείο Μακεδονίας Θράκης και η οριστική απαξίωσή του

Το άχρηστο υφ/υπουργείο Μακεδονίας Θράκης και η οριστική απαξίωσή του

934
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το άλλοτε ‘’υπό συνεχή αναβάθμιση και ανεξαρτητοποίηση’’ υπουργείο Βορείου Ελλάδος, που μετονομάστηκε σε Μακεδονίας Θράκης για λόγους σκοπιμότητας σχετικά με το Σκοπιανό ζήτημα, συν τω χρόνω έχασε την χρησιμότητά του και την αίγλη του, υποβιβάστηκε σε υφυπουργείο, που ανήκει στο υπουργείο Εσωτερικών, κατάντησε Γραφείο Τελετών και Πανηγύρεων και σήμερα παραμένει ‘’ανοιχτό’’ μόνο και μόνο για συμβολικούς λόγους. Προπαντός, όμως,  από τον φόβο να μην  προκληθούν αντιδράσεις των Μακεδόνων με πολιτικό κόστος και  διαταραχτεί η φαντασίωση των Βορειολλαδιτών ότι η κεντρική εξουσία καταργεί ένα ακόμη δικό τους ιστορικό ‘’κάστρο’’ αποκέντρωσης.

Αν οι τελευταίες κυβερνήσεις, όλων των πολιτικών αποχρώσεων, ασκούσαν ρεαλιστική πολιτική και δεν το χρησιμοποιούσαν ως κομματικό και φαντασιακό φέουδο, έπρεπε να το καταργήσουν άμεσα, αφού με την εφαρμογή της αποκεντρωμένης αυτοδιοίκησης με τις περιφέρειες, μεταβιβάστηκαν σε αιρετούς φορείς τα βασικά καθήκοντά του που ήταν ο συντονισμός και η αναβάθμιση του κυβερνητικού έργου στους νομούς της Βόρειας Ελλάδας. Ως μάχιμος δημοσιογράφος ‘’κάλυπτα’’ το ρεπορτάζ  του υπουργείου πάνω από δυο δεκαετίες, αλλά ποτέ δεν έδωσα ρεπορτάζ της προκοπής στα έντυπα που δούλευα, γιατί δεν είχε θέματα! Δεν ήταν αυτοτελές υπουργείο, είχε τμήματα όλων σχεδόν των άλλων υπουργείων που νομοθετούσαν εκείνα, δεν είχε αυτοτελές  νομοθετικό έργο γιατί δεν είχε θεσμοθετημένο αντικείμενο… Έτσι πέρασαν τα χρόνια με υποσχέσεις για ανεξαρτητοποίηση και αναβάθμισή του από όλα τα κόμματα και οι καημένοι οι υπουργοί του που αναλάμβαναν με όρεξη για δράση τα καθήκοντά τους τρώγανε τα μούτρα τους στην κεντρική γραφειοκρατία των υπουργείων που κρατούσαν για τον εαυτό τους τα θέματα και τα νομοθετήματα που αφορούσαν στη Βόρεια Ελλάδα… Έτσι ως σήμερα η επίσημη αποστολή του παραμένει ‘’η επιτελική άσκηση, ενεργοποίηση και εναρμόνιση της κυβερνητικής πολιτικής στην περιοχή αρμοδιότητάς του, δηλαδή στους νομούς της Μακεδονίας και της Θράκης’’ , δηλαδή  ένα ‘’μάτι’’ της εκάστοτε κυβέρνησης  για την πρόοδο του κυβερνητικού έργου στη Βόρεια Ελλάδα.  Ούτε καν συντονιστικό έργο, γιατί αυτό απαιτεί άλλες υποδομές και προϋποθέσεις. Διαθέτει κάποιες υπηρεσίες, χωρίς όμως  το αναγκαίο προσωπικό και χωρίς τον ανάλογο προϋπολογισμό.

Τα νιάτα και η ομορφιά αρκούν να σηκώσουν τα βάρη ενός ιστορικού υπουργείου;

Έτσι η κατά καιρούς  υλοποίηση των  φλου καθηκόντων και η αναβάθμιση του έργου του υπουργείου εξαρτιόταν κυρίως από την  προσωπικότητα, τις  διασυνδέσεις με τις κομματικές ηγεσίες  και την δραστηριότητα του εκάστοτε υπουργού. Με τη δημιουργία όμως του Γραφείου του Πρωθυπουργού στον ίδιο χώρο, μπερδεύτηκε  το καθηκοντολόγιο  του υφυπουργείου και στην ουσία του αφαιρέθηκε  η θεσμική παρουσία του.  Κρατήθηκε για συμβολικούς λόγους, ως μάχιμο εργαλείο στο Σκοπιανό, που απαξιώθηκε όμως, με την τοποθέτηση  στην ηγεσία του μιας νεαρής κυρίας, άσχετης με το αντικείμενο, πρώην υπεύθυνη του Γραφείου του Πρωθυπουργού, ‘’παιδί του κομματικού σωλήνα’’.

Πάνω, η κ. Κατερίνα Νοτοπούλου υπογράφει μετά την ορκωμοσία της ως υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης. Κάτω, η απερχόμενη υφυπουργός κ. Κόλλια-Τσαρουχά ξεναγεί τη νέα ένοικο στο ΥΜΑΘ.

 

Η  νέα  υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης

Δεν  έχω κάτι με την κυρία Κατερίνα Νοτοπούλου και απορρίπτω μετά βδελυγμίας την  σεξιστική επίθεση και την εν γένει ανερμάτιστη και χωρίς επιχειρήματα κριτική που δέχτηκε η νεαρή υπουργός. Έχω ενστάσεις για την καταλληλότητά της  στη θέση αυτή με βάση τα  προσόντα της για  υπουργική θέση. Η επιλογή ενός προσώπου για υπουργική καρέκλα  εκτός κοινοβουλίου αλλά  ‘’εκ προσωπικοτήτων’’, κατά παράδοση γίνεται με συνεκτίμηση των ειδικών προσόντων που  είναι συναφή με τα προβλεπόμενα καθήκοντα και  βοηθούν στην καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων  του υπουργείου. Η κ. Νοτοπούλου διαθέτει  μεν πανεπιστημιακό πτυχίο (Ψυχολογίας) και μεταπτυχιακό τίτλο για τις πολιτικές  ευρωπαϊκες  νεολαίες, αλλά δεν έχει ειδικές γνώσεις ούτε διοικητική εμπειρία ή έστω  γνώσεις ιστορικών σπουδών  που θα ήταν χρήσιμες στα επίκαιρα προβλήματα της Μακεδονίας. Η κτηθείσα πείρα στο ‘’Γραφείο Πρωθυπουργού’’  δεν είναι προϋπόθεση για την υπουργοποίησή της , καθώς δεν διαχειριζόταν θέματα ή επέλυε προβλήματα αλλά προωθούσε αρμοδίως αιτήματα φορέων και ατόμων. Με ποιο απόθεμα , λοιπόν, γνώσεων και πείρας θα διαχειριστεί  θέματα και προβλήματα της αρμοδιότητάς της;  Α, έκανε και στο γραφείο της δημοτικής παράταξης Θεσσαλονίκης  που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ, όπου μετακόμισε από το τμήμα Καθαριότητας  του Δήμου για το οποίο είχε προσληφθεί με σύμβαση…  Αυτό πάλι δεν είναι σοβαρό θέμα ηθικής τάξεως και πολιτικής εντιμότητας  για μια υπουργό;   Βέβαια εντυπωσιάζει και η σιγή ιχθύος του πολιτικού χώρου της για την επιλογή της και την ανάμιξή της σε ανέντιμες τακτικές που δεν (;) προσιδιάζουν  στην Αριστερά…  Ούτε μια δημόσια φωνή!

Πάντως οι Βορειοελλαδίτες  βλέπουν στενάχωρα τέτοιες συμπεριφορές, ένα ιστορικό υπουργείο που λάμπρυναν στην πολύχρονη πορεία του αξιόλογες πολιτικές προσωπικότητες, να γίνεται χώρος βολέματος και πεδίο άσκησης άπειρων νεαρών κομματικών βλαστών. Εκτός κι αν οι κυβερνώντες θεωρούν το ΥΜΑΘ τόσο απαξιωμένο και αδιάφορο που δεν χρειαζόταν σοβαρή αντιμετώπιση και στελέχωση, και τη νέα υφυπουργό ικανό πολιτικό στέλεχος και ταλέντο που θα μας καταπλήξει στο μέλλον…

Χ.ΖΑΦ.

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here